-
Niet-ontbijters pas op je hart!
Administrator
- Rep kracht
- 4
Niet-ontbijters pas op je hart!
AMSTERDAM - Het regelmatig overslaan van je ontbijt maakt de kans op hart- en vaatziektes aanzienlijk groter.
Geen ontbijt leidt tot obesitas, grotere vetopslag rondom de buik en een hoger cholesterolgehalte. Dit alles zorgt voor een grotere kans op hart- en vaatziektes. Ook kan het overslaan van het ontbijt leiden tot meer insuline in het bloed waardoor suikerziekte op de loer ligt.
Uit het onderzoek kwam naar voren dat vooral volwassenen die vanaf jonge leeftijd gewend zijn om zonder ontbijt de deur uit te gaan en die gewoonte nog steeds niet hebben afgeleerd het grootste risico lopen op hart- en vaatziektes.
Deze groep is vaker geneigd een zoete snack te eten, weinig aan beweging te doen en heeft een gebrek aan vezels, vitamines en mineralen.
Voor de studie werden twintig jaar lang ruim 2.100 mensen gevoeld door onderzoekers aan de Universiteit van Tasmanië.
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
Forumregels
Favorieten/bladwijzers